Søgn og helligdags betaling...??
Bevidst
2003-12-06 16:26:58 UTC
Hej

Jeg har et spørgsmål ang. søgn og helligdagsbetaling som funktionær...

Er det noget man får ved sidan af, eller er det indregnet i ens md løn...??

Mvh

Carsten, Esbjerg
ha
2003-12-06 16:49:10 UTC
Post by Bevidst
Jeg har et spørgsmål ang. søgn og helligdagsbetaling som funktionær...
Er det noget man får ved sidan af, eller er det indregnet i ens md løn...??
Du får samme månedsløn uanset hvor mange søgne-/ helligdage
der er i en måned.

mvh
ha
Anders Lund
2003-12-06 17:12:00 UTC
Post by ha
Du får samme månedsløn uanset hvor mange søgne-/ helligdage
der er i en måned.
Nej ikke altid. - Du skal huske at man godt kan være funktionær uden af være
månedslønnet! Det var jeg f.eks da jeg var ansat i en butik.
Post by ha
Post by Bevidst
Jeg har et spørgsmål ang. søgn og helligdagsbetaling som funktionær...
Er det noget man får ved sidan af, eller er det indregnet i ens md løn...??
Søn og helligdags betaling, blev for mit vedkommene samlet sammen, og
udbetalt i slutningen af sæsonen (hvilket jo er lidt specielt, det er
sikkert normalt i slutningen af året?)
Står der ikke noget om søn og helligdage på din lønsedl. På min stod der
SH-saldo.
--
Mvh
Anders Lund
Fjern geden fra min email adresse
Bevidst
2003-12-06 17:49:13 UTC
Hej Anders
Post by Anders Lund
Nej ikke altid. - Du skal huske at man godt kan være funktionær uden af være
månedslønnet! Det var jeg f.eks da jeg var ansat i en butik.
Jeg er netop i butik, men er md lønnet
Post by Anders Lund
[...]
Nej, det har jeg nemlig ikke, derfor også mit spørgsmål med hvor vidt det er
indregnet i lønnen, altså at man selv skal tage højde for det ved en
lønfohandling...

Mvh

Carsten, Esbjerg
Bevidst
2003-12-06 19:03:41 UTC
Hej Ha

2003-12-06 20:00:16 UTC
Post by Bevidst
Som antaget så, at det der med er indregnet i ens md løn, eller at man selv
skal sørge for det ved lønforhandling...
Det er indregnet i din månedsløn. Jeg kommer dog lidt i tvivl om,
hvorvidt det er noget der først skal optjenes i lighed med, at man
heller ikke får løn i ferien det første år man er ansat.

Når man forlader sin tidligere arbejdsgiver skal man jo have
et feriekort for optjent ferie, der skal afholdes i næste ferieår,
og er som nævnt i tvivl om det også gælder SH-betalingen,
selvom jeg ikke tror det.

mvh
ha
ha
2003-12-06 20:00:55 UTC
Post by Anders Lund
Nej ikke altid. - Du skal huske at man godt kan være funktionær uden af være
månedslønnet! Det var jeg f.eks da jeg var ansat i en butik.
Han skrev jo også, at han var "md" lønnet

mvh
ha
Ulrik
2003-12-07 00:35:31 UTC
Jeg ville spørge på firmaets lønkontor - de er altid parate til at svare på spm
Ove Kristensen
2003-12-07 22:17:34 UTC
"Ulrik" <***@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bqtskj$6er$***@sunsite.dk...

[klip]

Jeg ville spørge på firmaets lønkontor - de er altid parate til at svare på
spm

Hvor ved du det fra? :-)))))

Mvh
OveK.