Er der lov for hvordan man flager
u***@gmail.com
2017-10-16 13:07:49 UTC
Jeg har købt mig et nyt hus og der følger en flagstang med jeg ved der er noget med Dannebro ikke må røre jorden og må ikke være oppe efter sol opgang - men har tænkt på at få mig et sort anarkist flag ( det bliver sikkert ikke til noget) men det er der vel ikke regler for ?
Mv
Bo
Bertel Lund Hansen
2017-10-16 13:28:56 UTC
Post by u***@gmail.com
Jeg har købt mig et nyt hus og der følger en flagstang med jeg
ved der er noget med Dannebro ikke må røre jorden og må ikke
være oppe efter sol opgang
Den slags regler er ikke lov. Det er blot anerkendte
retningslinjer.
Post by u***@gmail.com
- men har tænkt på at få mig et sort anarkist flag ( det bliver
sikkert ikke til noget) men det er der vel ikke regler for ?
Ikke så vidt jeg kan se. Lovgivningen omfatter kun nationalflag.

http://justitsministeriet.dk/arbejdsomraader/flagning/flagning-i-danmark

https://www.bolius.dk/maa-du-hejse-andre-flag-end-dannebrog-i-haven-2058/
u***@gmail.com
2017-10-16 15:37:36 UTC
Tak skal du have Bertel
Det var nogenlunde min fornemelse for det ~ var dog i tvivl om hvordan med Danebro

Mv
Bo
Carl Alex Friis Nielsen
2017-10-16 19:07:17 UTC
Man må gerne have Dannebrog oppe om natten; men så skal flaget belyses.
Mcwm
2017-10-17 03:39:56 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Post by u***@gmail.com
[...]
Javel ja. Og hvad er så straffen hvis man lader det hænge uden at belyse
det?
Jan Kronsell
2017-10-18 08:30:26 UTC
Post by Mcwm
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Man må gerne have Dannebrog oppe om natten; men så skal flaget belyses.
Javel ja. Og hvad er så straffen hvis man lader det hænge uden at belyse
det?
Så bliver man selv hejst op iflagstanden ved sine ædlere dele og skal hænge
der natten over!

Jan
Bertel Lund Hansen
2017-10-18 09:31:33 UTC
Post by Jan Kronsell
Så bliver man selv hejst op iflagstanden ved sine ædlere dele og skal hænge
der natten over!
Det er ulovlig diskrimination af mænd.
Carl Alex Friis Nielsen
2017-10-18 15:53:10 UTC
Post by Jan Kronsell
Så bliver man selv hejst op iflagstanden ved sine ædlere dele og skal hænge
der natten over!
Det er ulovlig diskrimination af mænd.
Nej det må være dig der nu fobryder dig mod een eller anden afart af
straffelovens §266 ved at insinuere at det kun er mænd som har ædle dele.
unknown
2017-10-18 11:54:41 UTC
Post by Jan Kronsell
Så bliver man selv hejst op iflagstanden ved sine ædlere dele og skal hænge
der natten over!
MUHAHA !!!!
--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/groups/biltosserne/
alexbo
2017-10-18 12:04:40 UTC
Post by Jan Kronsell
Post by Mcwm
Javel ja. Og hvad er så straffen hvis man lader det hænge uden at
belyse det?
Så bliver man selv hejst op iflagstanden ved sine ædlere dele og skal
hænge der natten over!
Men da heldigvis uden belysning.

mvh
Alex Christensen
unknown
2017-10-18 12:10:04 UTC
Post by alexbo
Men da heldigvis uden belysning.
Mon emnet, efterhånden er tilstrækkeligt belyst ?

ermmmm..... :)