Lægejournal
John_N_H
2023-08-31 07:47:17 UTC
Et ganske simpelt spørgsmål:
Kan man gøre krav på at få en kopi af ens journal hos sin praktiserende
læge?
John N. H. ;-)
Bertel Lund Hansen
2023-08-31 07:56:20 UTC
Post by John_N_H
Kan man gøre krav på at få en kopi af ens journal hos sin praktiserende
læge?
Jeg ved ikke noget konkret, men jeg mener at man har ret til at få en
kopi af registrerede oplysning om en selv uanset hvem der har dem liggende.
Bertel, Denmark
John_N_H
2023-08-31 14:03:06 UTC
Post by John_N_H
[...]
Ved lægeskifte bliver man spurgt, om man ønsker journalen overført til
den nye læge, eller om den gamle læge skal beholde den og arkivere den
indtil udløb af opbevaringsperioden.
Det kunne bare være rart at vide, hvad der er blevet skrevet i tidens
løb, inden man beslutter, om journalen skal med til den nye læge.
John N. H. ;-)
Carl Alex Friis Nielsen
2023-09-01 16:24:07 UTC
Post by John_N_H
Post by Bertel Lund Hansen
Post by John_N_H
[...]
Tror du da der kan stå noget stå noget som ikke korrekt?

Ellers rissikerer du jo at den nye læge begår fejl grundet manglende
viden om din sundhedshistorik hvis ikke han får adgang.
John_N_H
2023-09-04 07:15:03 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Post by John_N_H
Post by Bertel Lund Hansen
Post by John_N_H
[...]
Læger er også mennesker.
Ellers rissikerer du jo at den nye læge begår fejl grundet manglende
viden om din sundhedshistorik hvis ikke han får adgang.
Det er jeg slet ikke nervøs for.
John N. H. ;-)