forfulgt politiet ?
Bo M. Mogensen
2023-10-22 11:49:09 UTC
https://www.dr.dk/drtv/program/forfulgt-af-politiet_413660

jeg så med stor interesse dette TV program på DR , politiet har mulighed
for at undersøge sig selv og det virker , som det er det .. hvor de
frikender sig selv , uanset om loven er brudt.

Men når loven bliver brudt så tænker jeg den bliver brudt - f.eks ved at
tiltvinge sig adgang til privat bolig uden dommer kendelse - brække
armen på en mand osv.

Har familien ikke yderligere muligheder ?

Mv Bo
http://b2mm.dk/books.html
Helle Jensen
2023-10-24 06:12:28 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
Der er jo det med den uafhængige politiklagemyndighed, at det er det
samme som at spørge Bo Mogensen, om han synes der er noget i vejen
med Bo Mogensens affærd, som de selv så fromt skriver:

"Efterforskere i Politiklagemyndigheden har baggrund i politiet,
hvilket sikrer at efterforskningen sker på et meget højt fagligt niveau"
https://politiklagemyndigheden.dk/

https://politiklagemyndigheden.dk/wp-content/uploads/2023/04/Politiklagemyndighedens-aarsberetning-2022.pdf

På side 116 kan du se at der i 2022 er indgivet 960 klager over Politiets
adfærd, og der kun i 7 sager fundet fundet kritisabel adfærd sted, det
tyder jo enten på, at klagemyndigheden ikke er så uafhængig som den
påstår, eller at de ansatte i politiet er de rene dydsmønstre.
Helle Jensen
Bertel Lund Hansen
2023-10-24 06:25:50 UTC
Post by Helle Jensen
[...]
Jeg kalder den også DAP - Den Afhængige Politiklagemyndighed.
Bertel, Denmark
Bo M. Mogensen
2023-10-24 20:11:20 UTC
Post by Helle Jensen
På side 116 kan du se at der i 2022 er indgivet 960 klager over Politiets
adfærd, og der kun  i 7 sager fundet fundet kritisabel adfærd sted
ja ok - men tænkte at det ligefrem ikke var kritisabelt at brække
mandens arm ..
Helle Jensen
2023-10-25 20:30:07 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by Helle Jensen
[...]
Som Bertel skriver, skal klageinstansen vist mest opfattes som
Den Afhængige Politiklagemyndighed, når man ser dens afgørelser.
Helle Jensen
Carl Alex Friis Nielsen
2023-10-27 11:10:03 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by Helle Jensen
[...]
Det kommer jo an på hvordan og hvorfor armen brækkede.

Under rette omstændigheder er det ganske acceptabelt at dræbe mennesker
-ja til tider kan det sågar være prisværdigt.

Mange ganske almindelige mænd og i lidt mindre grad kvinder er bevidst
trænet til at dræbe andre mennesker af staten.

Som udgangspunkt tvivler jeg på man får ret meget kamp med politiet hvis
bare man gør hvad der bliver sagt, når det bliver sagt i stedet for uden
særdeles god grund at nægte.
Bo M. Mogensen
2023-11-14 11:34:19 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Som udgangspunkt tvivler jeg på man får ret meget kamp med politiet hvis
bare man gør hvad der bliver sagt
så langt er vi enige , med langt hård og 5 øre ringe blev jeg rutine
undersøgt op igennem 80 erne , jeg var høflig og samarbejdes villig og
fik lov til at gå efter eller under 5 minutter ...

men trænge ind i folks hjem under dommer kendelse ? true de på deres
børn ? lave telefon terror midt om natten .. ? brække arrestantens arm
unden denne blive tilbudt hjælp ?
de facto der er noget galt.

Carl Alex Friis Nielsen
2023-11-21 12:53:45 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
Mener du virkeligt at politiet skal undlade at trænge ind på en ejendom,
hvor de har grund til at tro at der akut foregår en forbrydelse uden at
afvente dommerkendelse?
Bo M. Mogensen
2024-01-31 15:21:53 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Mener du virkeligt at politiet skal undlade at trænge ind på en ejendom,
hvor de har grund til at tro at der akut foregår en forbrydelse uden at
afvente dommerkendelse?
jeg synes der godt nok som satire redegøres for det her :
http://youtu.be/0QRxvS__16Q

jeg mener når politiet har været der 50 gange uden grund ved nogen
mennesker der i øvrigt aldrig har begået noget kriminelt , så ligner det
chikane ...