søgning om at få fredet en lille grund
Bo M. Mogensen
2023-07-25 12:45:18 UTC
Jeg tvivler på det er praktisk muligt men har planten den bagerste del
af huset til med træer en blanding af frugt træer og lidt blandet andet
- jeg har lavet insekt hoteller osv.

Jeg kunne godt tænke mig at donere det til staten imod det blev fredet ,
selvf skal fremtidige bruger benytte haven - men de må ikke fælde træer
der er længer væk ind 3 meter fra gavlen.

Mv Bo
http://b2mm.dk/solceller.html
Bertel Lund Hansen
2023-07-25 14:14:37 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Jeg kunne godt tænke mig at donere det til staten imod det blev fredet ,
selvf skal fremtidige bruger benytte haven - men de må ikke fælde træer
der er længer væk ind 3 meter fra gavlen.
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, og jeg ved ikke hvor man skal
søge. Men sådan en bestemmelse er upraktisk. Der kommer et tidspunkt
hvor træerne kan være til fare for huset eller for mennesker.
Bertel, Denmark
Bo M. Mogensen
2023-07-26 14:21:19 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
Hej Bertel
Træerne er plantet på en sådan måde at de , hvis de ryger i en oktober
storm ikke rammer huset på nær et par stykker hvorfor der også er den
tilføjelse med de 3 meter ...

Mv Bo
http://b2mm.dk/solceller.html
Helle Jensen
2023-07-27 06:34:51 UTC
Post by Bo M. Mogensen
[...]
Selv et fredet område kræver en vis form for pleje for at det ikke
springer i skov, så du kommer til at definere hvem der skal pleje
området, ligesom adgangsvejen dertil og hvem der skal betale.

Et godt sted at starte, kunne være her:
https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/fredninger/
Helle Jensen
Bo M. Mogensen
2023-07-27 09:13:57 UTC
Post by Helle Jensen
Selv et fredet område kræver en vis form for pleje for at det ikke
springer i skov, så du kommer til at definere hvem der skal pleje
området, ligesom adgangsvejen dertil og hvem der skal betale.
Ja det skal jeg lige finde ud af .. netop fordi det springer i skov der
kommer 3-4 nye selvplantende træer hvert år
Post by Helle Jensen
https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/fredninger/
tak det vil jeg prøve ...

Mv Bo
Hans Kjaergaard
2023-08-02 15:21:24 UTC
On Thu, 27 Jul 2023 11:13:57 +0200, "Bo M. Mogensen"
Post by Bo M. Mogensen
Post by Helle Jensen
https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/fredninger/
tak det vil jeg prøve ...
Mv Bo
Det er nok op ad bakke Bo....
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/1392
Jf. Bekendtgørelse af lov om naturbeskyttelse, § 33.Stk. 3.:
En fredningssag kan rejses af miljøministeren, kommunalbestyrelsen
eller Danmarks Naturfredningsforening.

Men held og lykke med projektet.

/Hans
Bo M. Mogensen
2023-08-14 13:48:53 UTC
Post by Bo M. Mogensen
Post by Helle Jensen
[...]
tak for svaret Hans - ja nemt bliver det ikke men tænker det er forsøget
værd , der er lagt meget kraft og kærlighed i biodiversiteten - ja ja
der er også mange frugt træer og nogen roser ... er ved at se på en træ
fra USA , hvor det ældste vist er over 4000 år sådan et skal jeg have ,
men det var jo rart hvis det består selvf ikke på en måde der gør skade
på huset men det skulle nok kunne gå.